Con una dimensione che permette quattro spaziose cabine per ospiti, una cucina in vano separato e alloggio per equipaggio, il Contest 72CS fornisce la base ideale per l'armatore che intende navigare in autonomia o con l'assistenza di skipper ed equipaggio. Una grande scelta di opzioni permetterà di costruire la barca in modo del tutto personalizzato, dove praticamente l’unico vincolo progettuale è determinato dalle paratie.
L’approccio progettuale può essere sia di tipo crocieristico che da regata. Si spazia dall’albero in carbonio con vele laminate 3Di con boma Park Lane, al sistema Vectra con rullaranda integrato.
Sloop with cutter option or removable inner stay for eased tacking when not flying staysail. Fully carbon rig or stainless rod and alloy spars. Various hydraulic furling systems.
Hand built and finished, panelled and joinered interior to owner specification with extensively personalised accommodation plan from two to five cabins, private or charter.
Length overall | 21.80 m | 71.5 ft |
Length waterline | 18.99 m | 62.3 ft |
Maximum beam | 5.70 m | 18.7 ft |
Displacement | 44,300 kg | 97,664 lbs |
Draft bulb keel | 2.80 m | 9.18 ft |
Ballast bulb keel | 16,500 kg | 36,376 lbs |
Mast height above waterline | 31,20 m | 101.1 ft |
Main sail | 133 m2 | 1,431 ft2 |
Genoa 111% | 129 m2 | 1,388 ft2 |
Fuel tank | 1,700 ltr. | 373.9 imp. gal. |
Water tank | 1,018 ltr. | 223.9 imp. gal. |
Optional water tank | 200 ltr. | 44 imp.gal. |
Engine, Perkins | 161 kW | 216 hp |
The diagram shows the exceptional upwind and reaching potential of the 72CS.
Curves from in- to outside are calculated at 6, 8, 10, 12, 14, 16 and 20 knots true windspeed.
The stability curve shows a high initial stability and great sail carrying capacity. The stability range of more than 130° exceeds the CE norm by a wide margin.